Waarom een fanpagina aanmaken op Facebook?

Een zakelijke pagina of fanpagina aanmaken op Facebook is een goede manier om een netwerk op te bouwen van mensen die echt geïnteresseerd zijn in jouw product of merk. Deze mensen treden op als jouw ambassadeurs en bovendien heb je ook meer kans dat ze ook iets bij je kopen.

5 Redenen voor een fanpagina i.p.v een persoonlijk profiel 

Er zijn bedrijven die een persoonlijke profiel gebruiken in plaats van een fanpagina of zakelijke pagina. ZZP-ers doen dit soms onder hun eigen naam. Ook zijn er bedrijven die hun bedrijfsnaam als accountnaam gebruiken voor hun persoonlijke profiel. Dit is om meerdere redenen niet aan te raden:

  • Het is tegen de regels van Facebook om als bedrijf of merk een persoonlijk profiel aan te maken. Facebook kan dan je hele profiel verwijderen, inclusief de 5000 vrienden die je hebt.
  • Als je vanuit je persoonlijk profiel iemand aan je netwerk toevoegt en dus vriend wordt,  krijg je ook toegang tot het persoonlijke profiel van die persoon. Het kan voor sommige mensen een reden zijn om geen vriend of fan te worden omwille van de privacy.
  • Je kunt voor een persoonlijk profiel geen statistieken inzien over het aantal bezoekers, de groei in aantal fans etc.
  • Je kunt voor een persoonlijk profiel geen Facebookadvertenties aanmaken.
  • De informatie in persoonlijke profielen is niet zichtbaar voor zoekmachines. De inhoud van fanpagina’s wordt wel door zoekmachines geïndexeerd en helpt  je dus bij je vindbaarheid.

Persoonlijk profiel omzetten naar fanpagina

Het is niet mogelijk om een persoonlijk profiel om te zetten in een zakelijke pagina. Het enige wat je kunt doen is je vrienden uitnodigen om fan te worden van je nieuwe zakelijke pagina. Maar het is nog maar afwachten of ze dit ook allemaal doen. Het is dus beter om voor je bedrijf of merk meteen een zakelijke pagina aan te maken.

Advertenties

Over Maaike Gulden

Ik schrijf, spreek, train en adviseer op het gebied van social media en online marketing. Het is mijn passie om mensen wegwijs te maken in de wondere wereld van de sociale media, en dan met name professionals in zorg en welzijn. De inzet van social media kan de zorg alleen maar beter, efficiënter en vooral menselijker maken.
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s